Σαρωτικές αλλαγές από το υπουργείο Οικονομικών σε όλη τη φορολόγηση των αυτοκινήτων με σκοπό τη σχεδόν στην εξάλειψη του φαινομένου μαζικής κατάθεσης πινακίδων.
Με λίγα λόγια, ο περιορισμός της κατάθεσης πινακίδων θα χρηματοδοτήσει τις ελαφρύνσεις.
Κεντρικά σημεία της εισήγησης που έχει τεθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών αποτελούν η κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται σήμερα στα ακριβά αυτοκίνητα,
η μείωση κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης για τα ΙΧ και η συνακόλουθη μείωση κατά 30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται σήμερα σε ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών.
Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης υπολογίζεται στο 5%-10% της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης για ΙΧ ηλικίας έως 10 ετών.
Το δημοσιονομικό κλειδί που θα επιτρέψει τις παραπάνω ελαφρύνσεις κρύβεται στο νέο σύστημα προσδιορισμού των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Το πιο πιθανό είναι να ισχύσει το σύστημα της Ολλανδίας όπου τα τέλη κυκλοφορίας θα προσδιορίζονται ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει ένα αυτοκίνητο. Για να γίνει αυτό θα τοποθετηθεί συσκευή GPS όπου θα καταγράφει τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου. Ενδεικτικά για 10.000 χιλιόμετρα το χρόνο τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι περίπου 300 ευρώ.